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Weitere Produktinformationen

Anwendungsbereiche von Mepilex

Mepilex ist für verschiedenste schwach bis mäßig exsudierende Wunden bestimmt.  Sie können Mepilex ganz einfach anpassen, in dem Sie ihn für eine spezielle Wunde oder eine bestimmte Körperstelle zurechtschneiden. Daher ist er perfekt für schwer zu verbindende Körperstellen geeignet. Sie können Mepilex zusammen mit unserer Tubifast  Fixierung verwenden.

Anwendung von Mepilex

Reinigen Sie die Wunde stets vor dem Applizieren des Verbands. Mepilex sollte die trockene, wundumgebende Haut um mindestens 1-2 cm bei kleineren Größen (Größen bis 12,5 x 12,5 cm) und um 3-5 cm bei größeren Größen bedecken. Verwenden Sie Tubifast, wenn eine Fixierung erforderlich ist.

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Bestellinformationen

Mepilex

Artikelnummer Grösse in cm Pharmacode Stck./Packung Stck./Karton
29 40 15 5 x 5 09313054  5  40
29 41 50 10 x 12 01603338  5  50
29 42 50 12 x 20 01603350  5  50
29 43 50 15 x 17 01603373 5 25
29 44 50 20 x 22 01603404 5 20

Steril - einzeln verpackt

Mepilex Heel

Artikelnummer Grösse in cm Pharmacode Stück/Packung Stück/Karton
28 81 00 13 x 20  3296596 5 25

Steril - einzeln verpackt

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'References'

  1. Gee Kee EL, et al. Randomized controlled trial of three burns dressings for partial thickness burns in children. Burns. 2015;41(5):946-955.
  2. David F. et al. A randomised, controlled, non-inferiority trial comparing the performance of a soft silicone-coated wound contact layer (Mepitel One) with a lipidocolloid wound contact layer (UrgoTul) in the treatment of acute wounds. International Wound Journal, 2018.
  3. Van Overschelde P, et al. A randomised controlled trial comparing two wound dressings used after elective hip and knee arthroplasty. Poster presentation at the 5th Congress of WUWHS, Florence, Italy, 25-29 Sep, 2016.
  4. Bredow J, et al. Randomized clinical trial to evaluate the performance of a flexible self-adherent absorbent dressing coated with a soft silicone layer after hip, knee or spinal surgery in comparison to standard wound dressing. Poster presentation at the 5th Congress of WUWHS, Florence, Italy, 25-29 Sep 2016.
  5. Upton, D., Solowiej, K. The impact of atraumatic vs conventional dressings on pain and stress. Journal of Wound Care 201221(5):209-215.
  6. Meuleneire F and Fostier A. Local treatment of heel pressure ulcers with a silicone foam dressing. Poster presentation. WUWHS, 2008
  7. Franks PJ, Moody M, Moffatt CJ, Hiskett G, Gatto P, Davies C, et. al. Randomised trial of two foam dressings in th management of chronic venous ulceration. Wound repair and regeneration: official publication of the Wound Healing Society (and) the Eurpean Tissue Repair Society. 2007; 15(2): 197-202
  8. White R. A multinational survey of the assessment of pain when removing dressings. Wounds UK 2008; 4(1):14-22.
  9. Schumann H, Beljan G, Hoping D, and Bruckner-Tuderman L. Atraumatic dressings in fragile skin conditions: use of the soft silicone dressing (Mepilex) in hereditary and acquired bullous skin disease. Poster presentation. EWMA, 2005
  10. Mölnlycke Health Care. Data on file. 2016
  11. Mölnlycke Health Care. Data on file. 2017
  12. Weaver G, Crawford K. The use of Mepilex on dehisced amputation wounds. Wounds UK 2007; 3(1): 70-74
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